Du lærer om servicevirksomheders organisation, interesseområder, økonomi og forretningsbetingelser. Derudover bliver du undervist i fx markeder, kunderelationer, innovation og strategi.
Temaer
Uddannelsen er bygget op omkring fire temaer:
- Service og oplevelser: Du får viden om, hvad der kendetegner service- og oplevelsesbranchens praksis og udvikling. Du lærer at vurdere kundeadfærd og markedsforhold og at udvikle teknikker inden for værtsskab og serviceoplevelser
- Forretningsforståelse: Du får viden om virksomhedens interne og eksterne forhold, som giver dig kompetencer til at analysere virksomhedens økonomiske situation
- Samarbejde og relationer: Du lærer om kommunikations- og ledelsesformer og træner evnen til at udforme intern og ekstern kommunikation på en professionel måde. Du bliver undervist i kultur, så du kan agere i et interkulturelt miljø
- Forretningsudvikling: Du bliver introduceret til intra- og entreprenørskab, innovation og strategiske planlægningsværktøjer. Du kommer også til at arbejde med forretningsudvikling og forretningsplaner
Titel
Uddannelsen giver ret til at anvende betegnelsen serviceøkonom AK. Den engelske titel er AP Graduate in Service, Hospitality and Tourism Management.