Du lærer om værtskab, brancheforhold og forretningsforståelse med udgangspunkt i de mennesker, der er en del af oplevelsen.
Du får viden om de kultur- og samfundsforhold, som påvirker branchen. Du lærer at vurdere omkostningsforholdene og at lave økonomiske beregninger og budgetter.
Uddannelsen arbejder tæt sammen med praksis, og du er i praktik i minimum 10 uger.
Temaer
Uddannelsen er bygget op om fire temaer:
- Service og oplevelser: Du lærer, hvad der kendetegner service- og oplevelsesbranchens praksis og udvikling. Du lærer at vurdere kundeadfærd og markedsforhold
- Forretningsforståelse: Du får viden om virksomhedens interne og eksterne forhold, og lærer om omkostningsforholdene og at lave økonomiske beregninger og budgetter
- Samarbejde og relationer: Du lærer om kommunikations- og ledelsesformer og træner evnen til at kommunikere digitalt og analogt
- Forretningsudvikling: Du bliver introduceret til intra- og entreprenørskab, innovation og planlægningsværktøjer. Du kommer også til at arbejde med bæredygtig forretningsudvikling
Titel
Uddannelsen giver dig titlen service- og oplelvelsesøkonom AK. Den engelske titel er AP Graduate in Service, Hospitality and Tourism Management.