Uddannelsen i markeds- og ledelsesantropologi kombinerer en antropologisk forståelse af menneskers kultur og sociale liv med viden om globalisering, ledelse, markedsføring, forbrug og udvikling.
Indhold
Du lærer at analysere og reflektere over markedet og dets mekanismer og får indsigt i markedet som institution og dets samspil med og indflydelse på menneskers sociale liv, holdninger og behov.
Du lærer også om kulturteori og antropologiske metoder og får erfaring med at udføre undersøgelser i Danmark og i udlandet.
Endvidere får du kendskab til management ud fra et internationalt perspektiv og i markedsøkonomiens sociale og kulturelle betydning, samt i hvordan denne viden kan skabe værdi for virksomheder og offentlige organisationer i forbindelse med udvikling og forandring.
Forståelsen af kulturmøder, kulturel forandring og globalisering er centrale emner i studieplanen sammen med ledelse og markedsforståelse.
Udlandsophold
Uddannelsen er internationalt orienteret og indeholder et obligatorisk udlandsophold på 5. semester.
Undervisningsform
Undervisningen veksler mellem holdundervisning, forelæsninger og projektarbejde. Al undervisning foregår på engelsk.
Du afslutter bacheloruddannelsen med et bachelorprojekt.
Titel
Uddannelsen giver den akademiske titel BSc.