Uddannelsen giver dig indsigt i, hvordan forbrugermarkeder og forbrugerkultur udvikler og forandrer sig – og hvordan virksomheder kan påvirke nye markeder.
Marketing
Du får viden om de forskellige dele af marketing – fra analyse til strategi og markedskommunikation og lærer, hvordan virksomheder og andre organisationer er opbygget, ledes og tager beslutninger.
Samfund
Endelig får du indsigt i, hvordan samfundsforhold og samfundsudvikling – herunder kulturel, økonomisk og politisk/ institutionel udvikling - påvirker virksomheders arbejde og danner rammerne for virksomhedens marked.
Hovedområder
Uddannelsens forskellige fag omfatter bl.a.:
- Kultursociologi
- Kulturanalyse og forbrugeradfærd
- Økonomi
Ud over en bred introduktion til erhvervsøkonomi lærer du også at indsamle data, at arbejde med store datamængder og at stille de spørgsmål, der gør dig i stand til at omsætte data til anvendelige forretningsstrategier.
Titel
Uddannelsen giver den akademiske titel BSc. eller HA MAK.