International handel og markedsføring er en 1½-årig overbygningsuddannelse, der bygger videre på markedsføringsøkonom eller tilsvarende erhvervsakademiuddannelse.
Uddannelsen giver dig teoretisk viden og forståelse af praksis inden for internationalt orienteret salg og markedsføring.
Du bliver desuden i stand til at lede og samarbejde og tage ansvar for egen, virksomhedens og organisationens læring og udvikling.
Fagområder
Uddannelsen har to overordnede fagområder:
- Salg og markedsføring: Du lærer at lave strategiske analyser af kunder, konkurrenter og brancher i relation til salg og marketingfunktionen. På baggrund af analyser udvikles forretningsmodeller, herunder marketing- og salgsstrategier og markedstilbud
- Virksomhedsdrift: Du lærer at lave strategiske analyser af virksomhedens grundlag og handlerum med udgangspunkt i virksomhedens interne forhold, herunder at optimere og udvikle økonomiske ressourcer, forsyningskæde og organisation med henblik på at generere vækst og indtjening
Titel
Uddannelsen giver adgang til titlen professionsbachelor i international handel og markedsføring. Den engelske titel er Bachelor of International Sales and Marketing.