International Handel og Markedsføring er en 1 ½ årig overbygningsuddannelse, der bygger videre på markedsføringsøkonom eller tilsvarende erhvervsakademiuddannelse.
Den består af tre semestre, inklusive et praktikophold og et afsluttende bachelorprojekt.
Uddannelsen giver teoretisk viden og forståelse af praksis inden for internationalt orienteret salg og markedsføring.
Du bliver desuden i stand til at lede, samarbejde og tage ansvar for egen, virksomhedens og organisationens læring og udvikling
Opbygning
Uddannelsen har to overordnede fagområder: Salg og markedsføring samt Virksomhedsdrift og herunder 4 temaer, lokale fagelementer og valgfag.
- Salg og markedsføring: Du lærer at lave strategiske analyser af kunder, konkurrenter og brancher i relation til salg og marketingfunktionen. På baggrund af analyser udvikles forretningsmodeller, herunder marketing- og salgsstrategier og markedstilbuddet. Der er fokus på salgsfunktionens relation til andre virksomhedsfunktioner samt eksterne samarbejdspartnere.
- Virksomhedsdrift: Du lærer at lave strategiske analyser af virksomhedens grundlag og handlerum med udgangspunkt i virksomhedens interne forhold, herunder at optimere og udvikle økonomiske ressourcer, forsyningskæde og organisation med henblik på at generere vækst og indtjening. Der tages afsæt i analyser af virksomhedens eksterne miljø, herunder kunder, konkurrenter og brancher.
Det sidste semester indeholder virksomhedspraktik og et selvstændigt bachelorprojekt. Praktikken kan foregå både i Danmark og i udlandet.
Undervisningsform
Undervisningen foregår som holdundervisning, digital undervisning, selvstændig opgaveløsning, projektarbejde og gruppearbejde.
Uddannelsen udbydes både på dansk og på engelsk.
Uddannelsessteder
Uddannelsen foregår i Esbjerg, Herning, Horsens, Kolding, København, Næstved, Odense, Roskilde, Aalborg og Aarhus.
Praktik
Der er obligatorisk praktik på 3. semester. Praktikken kan afvikles i udlandet
Udlandsophold
Der er mulighed for at tilrettelægge 2. semester samt praktikperioden som et udlandsophold. Hør nærmere på uddannelsesstedet.
Eksamen
Uddannelsen har prøve efter 1. semester, efter 2. semester, en praktikprøve samt en professionsbacheloreksamen.
Titel
Uddannelsen giver adgang til titlen Professionsbachelor i international handel og markedsføring. Den engelske titel er Bachelor of International Sales and Marketing Management.