Uddannelsen i oplevelsesdesign sætter fokus på design af digitale medieteknologier og produkter, der kan understøtte og formidle oplevelser.
Digitale oplevelsesprodukter
På uddannelsen arbejder du fx med design af oplevelsesbaserede apps til smartphones eller udvikling af digitale, interaktive udstillingselementer til museer og kulturinstitutioner.
Det kan også være skabelse af innovative koncepter inden for lokationsbaserede medier og tjenester, brugen af digital storytelling og gamification inden for traditionelle formidlingsområder eller skabelse af koncepter til brug for oplevelseskommunikation og oplevelsesbaseret markedsføring.
Fagområder
Uddannelsen er tværfaglig, og du arbejder med teorier inden for fagområder som fx:
- Kommunikation
- Kultur og samfundsteori
- Æstetisk teori
- Oplevelsesøkonomi
- Ledelse og økonomi
- Design af interaktive digitale medier og teknologier
Foruden de teoretiske fag arbejder du med selv at skabe digitale oplevelsesprodukter, ofte i samarbejde med virksomheder.
Titel
Kandidatuddannelsen giver den akademiske titel cand.it.