Uddannelsen giver dig teoretiske og praktiske kompetencer til at arbejde med kommunikationsopgaver i en organisation.
Du beskæftiger dig med forskellige aspekter af det kommunikationsfaglige, fx strategisk tænkning, planlægning og udførsel og journalistiske færdigheder.
Fag
Uddannelsen giver viden, færdighed og kompetencer på en række områder, der dækkes af fagene:
- Journalistisk metode, hvor du lærer at researche, vinkle og formidle journalistisk
- Kommunikationsprocesser, hvor du lærer om betingelserne og rammerne for hensigtsmæssig kommunikation
- Organisationsteori, der giver dig teoretisk viden om organisationers strukturelle, kulturelle og ledelsesmæssige forhold
- Retorik og præsentation, hvor du arbejder med retoriske og sprogteoretiske forhold og mundtlig præsentation
- Samfundsfag, der giver dig viden om samfundsfaglige forhold og giver indsigt i organisationers samspil med det omgivende samfund
- Samfundsvidenskabelig metode, hvor du skal arbejde med at anvende kvantitative og kvalitative metoder til dataindsamling
- Strategisk kommunikation og sociale medier, hvor du arbejder med Corporate Communication og Corporate Branding som strategiske kommunikationsdiscipliner og med at anvende sociale medier
- PR og medierne, hvor du i forlængelse af journalistisk metode tilegner dig yderligere viden om journalistisk arbejdsmetode og redaktionelle processer
- Kampagneplanlægning og evaluering, hvor du kommer til at arbejde med dagsordensættende og overtalende kommunikation
- Kreativitet og idéudvikling, hvor du kommer til at arbejde med metoder til at udvikle idéer og kreative løsninger på kommunikative problemstillinger
- Entreprenørskab og forretningsforståelse, hvor du bliver i stand til at skabe, identificere og handle på nye muligheder og idéer
- Videnskabsteori, hvor du, gennem en række forskellige videnskabsteoretiske positioner, bliver indført i det videnskabelige grundlag for kommunikationsfaget
På uddannelsens 5. semester vil du desuden møde følgende fagområder:
- Crisis and Change Communication, hvor du vil opnå viden om og færdigheder i at kunne arbejde med de særlige udfordringer, som organisationer skal kunne håndtere
- Experience-Based Communication, hvor du kommer til at arbejde med oplevelser som en særlig kommunikationsform
- Cross Media, hvor der er fokus på det at kunne lægge en strategi for virksomheder og organisationers tilstedeværelse på flere medier
- Micro and Macro Economics, hvor du tilegner dig viden om, hvordan samfundsøkonomiske ændringer påvirker de betingelser, hvorunder virksomheder og virksomhedernes kommunikation eksisterer
Titel
Uddannelsen giver adgang til titlen Professionsbachelor i kommunikation.