Sport Management er en 1½-årig overbygningsuddannelse, der bygger videre på serviceøkonom, markedsføringsøkonom, finansøkonom eller tilsvarende erhvervsakademiuddannelse.
Uddannelsen giver dig kompetencer til at fungere selvstændigt i relation til sport-, event- og fritidsbranchens interessenter og udvikle, planlægge og løse komplekse aktiviteter og opgaver.
Temaer
Uddannelsen er opbygget af fire større temaer:
- Temaet sportsbranchen indeholder samfundsøkonomi, markedsmekanismer, ledelse og relevant lovgivning. Du lærer at forstå branchens kendetegn, mangfoldighed og forretningsmæssige muligheder
- Temaet sportsforbrugeren og sportsproduktet indeholder marketing og salg. Du lærer om forbrugertyper og -adfærd i forhold til at innovere, udvikle og afsætte produkter og serviceydelser
- Temaet bæredygtig drift indeholder driftsøkonomi og virksomhedsledelse. Du lærer om virksomhedens eller organisationens bæredygtige drift i forhold til et (socio)økonomisk, kulturelt og miljømæssigt perspektiv
- Temaet strategisk værdiskabelse indeholder management og forretningsudvikling. Du lærer om udvikling af eksisterende og nye indsatsområder samt udførelse af strategiske beslutninger på virksomheds- og organisationsplan
Der er også mulighed for valgfag. Læs mere på uddannelsesstedernes hjemmesider.
Titel
Uddannelsen giver adgang til titlen Professionsbachelor i Sportsmanagement. Den engelske titel er Bachelor of Sport Management.