Fagoversigt – Danmarks Tekniske Universitet
På Danmarks Tekniske Universitet består uddannelsens 4 semestre af modulerne:
1. semester
- Strategy in Complex Environments
- Managerial Economics
- Innovation Leadership
- Digital Strategy
- Methods of Inquery
2. semester
- Marketing Management
- Organizational Capabilities
- Managerial Finance
- Consultancy Project
3. semester
- Operations Management
- Digital Capailities
- Business and Society
- Global Consultancy Project
4. semester
- Sustainable Business Innovation
- Design Methodology
- Valgfag
- Master Project
Gennem alle 4 semestre arbejder du med lederskab som et gennemgående tema.
Valgfag
På 4 semester har du mulighed for at vælge mellem forskellige valgfag, fx:
- Sustainability Management
- Business Mindset and Big Data
- Servitization
Fagoversigt - Syddansk Universitet
På Syddansk Universitet består uddannelsens 4 semestre af modulerne:
1. semester
- Introduction to Emerging Technologies
- Management of Technology
- Product Development and Innovation
- Competitive Strategy
- Et valgfag
2. semester
- Organisation Design
- Project and Portfolio Management
- Product Marketing and Management
- Interpretive Market Insight
- Technology Management Project
3. semester
- Digital Transformation
- Intellectual Property Rights
- Innovating for Sustainability
- Commercialisation Strategy
- To valgfag
4. semester
I foråret 2024 udbydes Master in Management of Technology ikke af Syddansk Universitet.
Se aktuel status på SDU's hjemmeside (sdu.dk)
Fagoversigt – Aalborg Universitet
På Aalborg Universitet har uddannelsens 4 semestre fokus på hver sit tema.
1. semester. Virksomhedens værdiskabelse; analyse af sammenhænge
Du får kompetencer til at beskrive og forstå en virksomheds strategiske udfordringer og til at analysere virksomhedens forretnings- og teknologiprocesser.
Teori:
- Kick-off; teknologiledelse, regnskab/økonomi, innovation og forandring
- Strategi, strategiudvikling og -vurdering
- Udvikling af produkter og services, Operations Management
- Forsyningskæder, sourcing (Supply Chain Management)
2. semester. Strategiske udfordringer og muligheder
Du opbygger kompetencer i at analysere og diagnosticere en virksomheds integrationsprocesser og koordineringsmekanismer. Semesteret tager udgangspunkt i centrale forretningsprocesser inden for virksomhedens udviklings-, drifts- og leverancesystemer.
Teori:
- Organisatoriske strukturer, processer og systemer
- Organisatorisk læring og Knowledge Management
- Innovationsledelse, Business Based Creation, Future Workshop
- Teknologiledelse, usikkerhed og risikovurdering
3. semester. Forretningsudvikling – design og planlægning
Du opbygger kompetencer til at udvikle strategiske, helhedsorienterede og innovative, tekniske og organisatoriske løsningskoncepter.
Du arbejder med samspillet mellem teknologi, systemer, mennesker, strukturer og virksomhedens forandringsparathed.
Teori:
- Organisatoriske forandringsprocesser og -strategier
- Løsningsdesign og integrerede løsninger
- Den projekteffektive virksomhed og forandringspsykologi
- Organisationskultur og magt
- Workshop; Kommunikation og kommunikationsteori
4. semester. Masterprojekt: Forretningsudvikling – implementering og læring
Med masterprojektet demonstrerer du teoretiske og praktiske evner i at implementere en bredt forankret løsning for en organisatorisk forandring.
Teori/temaer:
- Omsætning af plan til handling
- Udvikling i forretningsklima, fremtidige ledelsesudfordringer