Mand sidder foran computeren
Kursus

Service (akademiuddannelsen i salg og markedsføring)

Modulet giver dig viden om centrale teorier og metoder inden for kommunikation og service.

Fakta

Navn:
Service
Type:
Akademiuddannelse
Varighed:
3-6 måneder på deltid
ECTS:
5
Adgangskrav:
Relevant EUD/GVU eller gymnasial uddannelse + 2 års erhvervserfaring
Økonomi:
Der er deltagerbetaling. Evt. mulighed for tilskud og støtte

Du får desuden indsigt i hvordan personlighed og kommunikationsform påvirker den service, du yder. 

Tilmeld dig på Voksenuddannelse.dk.

Vis hold

 

 

 

 

Foto: Getty Images

Fold alle afsnit ud

Om undervisningen

Modulet giver dig en grundlæggende forståelse af service samt vigtigheden af at arbejde med serviceholdninger - herunder din egen rolle som servicegiver og deltager i et serviceteam.

Kurset henvender sig til medarbejdere med stor kunde/borgerkontakt, som har brug for grundlæggende teknikker til at planlægge, gennemføre og følge op på god service.

Du får viden om:

  • Servicebegrebet – hvad er god service?
  • Holdninger til god service – både individuelt og i team
  • Personlig planlægning effektivitet
  • Transaktionsanalyse og assertion
  • Personprofiler
  • Spørgeteknik og aktiv lytning
  • Servicedialogen
  • Service på forskellige platforme
  • Reklamationsbehandling
  • Målsætning i service
  • Telefonen som redskab
  • Kø-teori og belastning
  • Team og motivation

Undervisningen

Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.

Uddannelsessteder

Uddannelsen kan udbydes af:

Eksamen

Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.

Værd at vide

Modulet er valgfrit på akademiuddannelsen i salg og markedsføring, men kan evt. indgå som valgmodul i andre akademiuddannelser. Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse. Se oversigt over fag på akademiuddannelserne.

Varighed

Modulet varer 3-6 måneder og har et omfang, der vægter 5 ECTS.

Optagelse og adgang

Din uddannelsesbaggrund skal være én af følgende:

  • En relevant erhvervsuddannelse
  • En relevant grunduddannelse for voksne (GVU)
  • En gymnasial uddannelse
  • En anden relevant uddannelse på mindst samme niveau som ovenstående

Desuden skal du have mindst to års relevant erhvervserfaring. Din oplæring på erhvervsuddannelsen tæller med som erhvervserfaring.

Realkompetencevurdering

Hvis du ikke opfylder adgangskravene, kan du eventuelt blive optaget på baggrund af en realkompetencevurdering.

Læs om realkompetencevurdering.

Økonomi

Der er deltagerbetaling. Prisen på det enkelte modul afhænger bl.a. af omfang og måden, undervisningen foregår på. Fx om modulet tilbydes som dag-, aften- eller fjernundervisning.

Du eller din arbejdsplads har flere muligheder for at søge tilskud og støtte. Fx til deltagerbetaling, lønkompensation, bøger eller transport.

Mulighederne afhænger af din uddannelsesbaggrund og situation.

Læs om dine muligheder i artiklen:

Økonomi under akademiuddannelse

Vis hold Skjul hold

Tilgængelige hold for dette kursus.
Dato Afholdelsesform Undervisningssted
*
17. april 2024
15. maj 2024
Service, Eksport- Hold 1 Dagundervisning 6000 Kolding
*
23. april 2024
30. maj 2024
Kommunikation, samarbejde og service (Service) Dagundervisning 8260 Viby J
*
18. marts 2025
23. maj 2025
Digital trin 2 Dagundervisning 1120 København K
*
1. april 2024
24. maj 2024
service 9c - tax. Dagundervisning 6700 Esbjerg
*
1. april 2024
13. juni 2024
service 9a - tax Dagundervisning 6700 Esbjerg
*
6. september 2024
25. oktober 2024
Service Dagundervisning 2900 Hellerup
*
3. oktober 2024
14. november 2024
Service - dag Dagundervisning 8260 Viby J
*
15. august 2024
15. maj 2025
Dansk A, 2HF Dagundervisning 1120 København K
*
23. oktober 2024
20. november 2024
Service Dagundervisning 6000 Kolding
*
23. oktober 2024
18. december 2024
Service - Service Management Dagundervisning 4600 Køge