Kursus

Kommunikation om og ifm. events

Efter kurset kan du tilrettelægge kommunikationen for events og bruge budskab, målgruppe og tema til at udforme kreativ kommunikation og storytelling. Du kan søge efter tidens kommunikationstendensser og inspiration på internettet.

Fakta

Navn:
Kommunikation om og ifm. events
Type:
Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
Varighed:
2,0 dage
Adgangskrav:
Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
Økonomi:
Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
FKB-nr.:
2880
Fagkode:
49890-

-

Målgruppe

Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder med planlægning af små og store arrangementer og oplevelser for eksterne eller egne kunder. Måske arbejder du som koordinator/sekretær i private eller offentlige virksomheder, eller du arbejder måske med reklame, kommunikation, oplevelser, events, markedsføring - eller du arbejder på en anden måde kreativt med koncepter og events.

Mål

Deltageren kan tilrettelægge kommunikationen ift. deltagere, sponsorer og eksterne interessenter i forbindelse med planlægning og gennemførelse af events. Deltageren kan benytte eventens format, målgruppe og tema til at vælge kommunikationsformer og udforme kreativ og interaktiv kommunikation ved hjælp af grundprincipperne for storytelling. Deltageren kan holde sig orienteret om tidens kommunikative tendenser og finde inspiration til kommunikationsformer gennem søgning på internettet og i andre offentlige kilder.

Varighed

2,0 dage

Prøve

Der er en skriftlig prøve til uddannelsen

Økonomi

De fleste AMU-kurser koster et mindre beløb i deltagerbetaling.

Deltagerbetalingen afhænger af din uddannelsesbaggrund. I nogle tilfælde kan den bortfalde.

Du kan søge VEU-godtgørelse til at dække tab af arbejdsindtægt, hvis du opfylder betingelserne.

Se Økonomi under AMU.