Uddannelsen er udviklet til personer i faglærte og ufaglærte jobs, som arbejder eller ønsker at arbejde med interaktive medier i forhold til medieproduktion.

Interaktiv publicering - Cross-media
Fakta
- Navn:
- Interaktiv publicering - Cross-media
- Type:
- Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
- Varighed:
- 2,0 dage
- Adgangskrav:
- Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
- Økonomi:
- Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
- FKB-nr.:
- 2282
- Fagkode:
- 46784-
Mål
Deltageren kan arbejde med konvertering af produkter beregnet til det trykte medie - som eksempelvis magasiner, kataloger, prislister og brochurer - således at disse kan publiceres på andre typer af medieplatforme som fx internet og tabletcomputere. Herunder kan deltageren udnytte forskellige typer af effekter som fx sideovergange, knapper med respons og roll-over effekter, ligesom deltageren kan integrere andre filformater så som animationer, digital film og lydfiler, samt opbygge et sammenhængende navigationssystem.
Kvalifikationsniveau
Kurserne er placeret på niveau 4 i den danske kvalifikationsramme for livslang læring. Kvalifikationsrammen går fra niveau 1-8 og definerer det forventede udbytte af undervisningen. Læs mere om Kvalifikationsniveau for voksenuddannelser