I undervisningen lærer du at anvende og drifte kanaler på en række sociale medier, herunder at vurdere og udvælge relevant indhold til forskellige sociale medier i relation til online salg og markedsføring.
At formidle faglige problemstillinger og løsningsmodeller til kolleger, samarbejdspartnere og ikke-specialister indgår også på modulet.
Emner i undervisningen:
- Trends og tendenser inden for sociale medier
- Digital markedsføring via sociale medier
- Indholdsproduktion på sociale medier med AI og onlineværktøjer
- Webanalyse af content performance
Undervisning
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Uddannelsessteder
Uddannelsen kan udbydes af:
- Erhvervsakademi Aarhus
- Erhvervsakademiet Copenhagen Business Academy
- Erhvervsakademi Dania
- Erhvervsakademi Kolding, IBA
- Erhvervsakademi MidtVest
- Erhvervsakademi SydVest
- Københavns Erhvervsakademi, KEA
- Professionshøjskolen UC Nordjylland
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
- Zealand Sjællands Erhvervsakademi
Værd at vide
Modulet er obligatorisk på akademiuddannelsen i international handel og markedsføring, men kan evt. indgå som valgmodul i andre akademiuddannelser.
Tal evt. med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse.