Du bliver i stand til at analysere, planlægge og udføre markedsanalyse og markedsføring for din virksomhed. Du lærer at se opgaverne i et internationalt perspektiv, og du får værktøjer, så du kan udarbejde en markedsføringsstrategi til et internationalt marked.
Du får bl.a. viden om:
- Dataindsamling og -kilder
- Markedspotentiale
- Kunders købsadfærd og købskriterier på BtC- og BtB-markeder
- Virksomhedens nationale og internationale markeder og kunder
- Markedsudvælgelse
- Markedsindtrængningsstrategi
- Kulturteori, -analyse og interkulturel kompetence
Undervisning
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Uddannelsessteder
Uddannelsen kan udbydes af:
- Erhvervsakademi Aarhus (eaaa.dk)
- Erhvervsakademiet Copenhagen Business Academy (cphbusiness.dk)
- Erhvervsakademi Dania (eadania.dk)
- Erhvervsakademi Kolding, IBA (iba.dk)
- Erhvervsakademi MidtVest (eamv.dk)
- Erhvervsakademi SydVest (smartacademy.dk)
- Københavns Erhvervsakademi (kea.dk)
- UCN (ucn.dk)
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole (ucl.dk)
- Zealand - Sjællands Erhvervsakademi (zealand.dk)
Desuden online hos SmartLearning (smartlearning.dk)
Værd at vide
Modulet er obligatorisk på akademiuddannelsen i salg og markedsføring, men kan evt. indgå som valgfrit modul i andre akademiuddannelser.
Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse.