Du bliver i stand til at analysere, planlægge og udføre markedsanalyse og markedsføring for din virksomhed. Du får et internationalt fokus, som giver dig værktøjerne til at lægge en markedsføringsstrategi til et internationalt marked.
Du får viden om:
Grundlæggende markedsanalyse
- Dataindsamling
- Datakilder
- Markedsanalyseprocessen
- Markedspotentiale
- Kunders købsadfærd og købskriterier på BtC - og BtB markeder
- Virksomhedens nationale og internationale markeder og kunder.
Internationalisering
- Internationaliseringsprocessen
- Markedsudvælgelse
- Markedsindtrængningsstrategi.
Kultur
- Kulturparametre
- Kulturteori
- Kulturanalyse og interkulturel kompetence.
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Modulet kan udbydes af:
- Erhvervsakademi Aarhus
- Erhvervsakademiet Copenhagen Business Academy
- Erhvervsakademi Dania
- Erhvervsakademi Kolding, IBA
- Erhvervsakademi MidtVest
- Erhvervsakademi SydVest
- Københavns Erhvervsakademi, KEA
- Professionshøjskolen UC Nordjylland
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
- Zealand Sjællands Erhvervsakademi
Desuden online hos SmartLearning.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Værd at vide
Modulet er obligatorisk på akademiuddannelsen i salg og markedsføring, men kan evt. indgå som valgmodul i andre akademiuddannelser. Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse. Se oversigt over fag på akademiuddannelserne.