Modulet fokuserer på, hvordan du i praksis kan bidrage med analyser, forslag, argumentation, vurderinger og valg i forhold til virksomhedens e-handelskoncepter og praktiske løsninger, herunder teknologi.
Faget giver dig nyttig viden om centrale teorier, metoder, praksis og nye trends inden for e-handel. Du lærer om:
- E-handelsbegrebet
- Online forretningsmodeller
- E-strategi og e-handel, integration og sammenhæng med overordnet strategi
- National og international e-handel strategi
- Analyse i forhold til behov for nye e-handelsløsninger
- Analyse og vurdering af bagvedliggende teknologibehov
- Markedsudvikling og trends indenfor e-handel
- Relevant jura, herunder handelsbetingelser og håndtering af persondata
- Projektledelse ved udvikling af e-koncepter og løsninger
- Front og backend systemers samspil teoretisk og praktisk indenfor e-handel, fx ERP, CMS, betalingsmoduler og platforme
- Strategier for salg og mersalg i relation til brugeradfærd og konverteringsoptimering.
Undervisningen
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Uddannelsessteder
Uddannelsen kan udbydes af:
- Erhvervsakademi Aarhus
- Erhvervsakademiet Copenhagen Business Academy
- Erhvervsakademi Dania
- Erhvervsakademi Kolding, IBA
- Erhvervsakademi MidtVest
- Erhvervsakademi SydVest
- Københavns Erhvervsakademi, KEA
- Professionshøjskolen UC Nordjylland
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
- Zealand Sjællands Erhvervsakademi
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Værd at vide
Modulet er valgfrit på akademiuddannelsen i international handel og markedsføring, men kan evt. indgå som valgmodul i andre akademiuddannelser. Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse. Se oversigt over fag på akademiuddannelserne.