Du lærer at vurdere potentialet for konverteringer via en hjemmeside - og at opstille og udvælge KPI’er for virksomhedens digitale strategi. Du lærer også at formidle konsekvenser af markedsføringsindsatsen over for interessenter og samarbejdspartnere, fx ved hjælp af webstatistikker.
Emner i undervisningen er bl.a.:
- Opsætning af relevante værktøjer til dataindsamling
- Basis og avancerede rapporter
- Opsætning af mål og KPI'er
- Databehandling
Undervisning
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Uddannelsessteder
Uddannelsen kan udbydes af:
- Erhvervsakademi Aarhus
- Erhvervsakademiet Copenhagen Business Academy
- Erhvervsakademi Dania
- Erhvervsakademi Kolding, IBA
- Erhvervsakademi MidtVest
- Erhvervsakademi SydVest
- Københavns Erhvervsakademi, KEA
- Professionshøjskolen UC Nordjylland
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
- Zealand Sjællands Erhvervsakademi
Desuden online hos SmartLearning.
Værd at vide
Modulet er valgfrit på akademiuddannelsen i salg og markedsføring, men kan evt. indgå som valgmodul i andre akademiuddannelser.
Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse.