Du får forudsætninger for at koble den overordnede forretningsidé sammen med den praktiske udførelse af idéen helt ned til udnyttelse af butikslokalet.
Du beskæftiger dig med:
- Detailhandlens idégrundlag
- Historisk og fremtidig udvikling i detailhandlen
- Butiks- og afdelingskoncepter og konceptstyring
- Teknologisk udvikling
- Butiksplanlægning
- Markedsmuligheder og konkurrencesituation
Du lærer fx at analysere og vurdere styrker og svagheder ved forskellige butikstyper og kædeformer. Du kan opstille et koncept for din butik og bl.a. formidle idéen til virksomhedens medarbejdere.
Du lærer også at analysere salg, omkostninger og indtjeninger, og du lærer at udnytte nye tendenser og internationale påvirkninger af detailhandling i din konceptudvikling.
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Modulet kan udbydes af:
- Copenhagen Business Academy i København
- Erhvervsakademi Dania i Randers
- Erhvervsakademi Kolding, IBA
- Erhvervsakademi MidtVest i Herning
- Erhvervsakademi SydVest
- Erhvervsakademi Aarhus
- Københavns Erhvervsakademi
- Professionshøjskolen University College Nordjylland
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Værd at vide
Modulet er obligatorisk på akademiuddannelsen i retail, men kan evt. indgå som valgmodul i andre akademiuddannelser. Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse. Se oversigt over fag på akademiuddannelserne.