Du arbejder med parametre som produkt, pris, markedsføring og platform – under et kaldet for marketingmix, der benyttes af virksomheder til at målrette deres samlede produkt og indsats specifikt mod deres målgruppe.
Emner i undervisningen:
- Købsadfærd og kunderejsen
- Oplevelsesanalyse
- Segmentering og mølgruppevalg
- Konkurrentanalyse
- Oplevelsesvirksomhedens handlingsparametre
- Marketingplan
Undervisningen
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Modulet kan udbydes af:
- Copenhagen Business Academy i København
- Erhvervsakademi Dania i Randers
- Erhvervsakademi MidtVest i Herning
- Erhvervsakademi SydVest i Esbjerg
- Erhvervsakademi Aarhus
Desuden online hos SmartLearning.
Eksamen
Skriftligt afgangsprojekt med mundtligt forsvar.
Værd at vide
Modulet er obligatorisk på akademiuddannelsen i oplevelsesøkonomi, men kan evt. indgå som valgmodul i andre akademiuddannelser. Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse. Se oversigt over fag på akademiuddannelserne.