Du lærer bl.a. de skriftlige mediers styrker og begrænsninger at kende, så du kan vælge det rigtige medie til et specifikt formål.
Desuden får du indblik i skriftlighedens betydning for videndeling, videnlagring og dokumentation i organisationen. Herunder også forståelse af etiske aspekter ved arbejdet med skriftlige medier.
Modulet indeholder emner som:
- Relevante begreber, metoder og modeller inden for skriftlig kommunikation generelt
- Journalistisk skrivning og målgruppeorientering
- Brug af det skriftlige medie til at understøtte marketingindsatsen
- Brug af det skriftlige medie til at fremme organisationens sag i offentligheden
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Uddannelsessteder
Modulet kan udbydes af:
- Copenhagen Business Academy
- Erhvervsakademi Dania
- Erhvervsakademi Kolding, IBA
- Erhvervsakademi MidtVest
- Erhvervsakademi SydVest
- Erhvervsakademi Aarhus
- Københavns Erhvervsakademi
- Professionshøjskolen University College Nordjylland
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
- Zealand Sjællands Erhvervsakademi
Desuden online hos SmartLearning.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Værd at vide
Skriftlig kommunikation er valgfrit på akademiuddannelsen i kommunikation og formidling, men kan evt. også indgå som valgmodul i andre akademiuddannelser. Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse.
Se oversigt over fag på akademiuddannelserne.