Modulet giver dig en grundlæggende forståelse af service samt vigtigheden af at arbejde med serviceholdninger - herunder din egen rolle som servicegiver og deltager i et serviceteam.
Kurset henvender sig til medarbejdere med stor kunde/borgerkontakt, som har brug for grundlæggende teknikker til at planlægge, gennemføre og følge op på god service.
Du får viden om:
- Servicebegrebet – hvad er god service?
- Holdninger til god service – både individuelt og i team
- Personlig planlægning effektivitet
- Transaktionsanalyse og assertion
- Personprofiler
- Spørgeteknik og aktiv lytning
- Servicedialogen
- Service på forskellige platforme
- Reklamationsbehandling
- Målsætning i service
- Telefonen som redskab
- Kø-teori og belastning
- Team og motivation
Undervisningen
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Uddannelsessteder
Uddannelsen kan udbydes af:
- Erhvervsakademi Aarhus
- Erhvervsakademiet Copenhagen Business Academy
- Erhvervsakademi Dania
- Erhvervsakademi Kolding, IBA
- Erhvervsakademi MidtVest
- Erhvervsakademi SydVest
- Københavns Erhvervsakademi, KEA
- Professionshøjskolen UC Nordjylland
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
- Zealand Sjællands Erhvervsakademi
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Værd at vide
Modulet er valgfrit på akademiuddannelsen i salg og markedsføring, men kan evt. indgå som valgmodul i andre akademiuddannelser. Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse. Se oversigt over fag på akademiuddannelserne.