Du bliver i stand til at analysere, planlægge og udføre markedsanalyse og markedsføring for din virksomhed. Du lærer at se opgaverne i et internationalt perspektiv, og du får værktøjer, så du kan udarbejde en markedsføringsstrategi til et internationalt marked.
Du får viden om:
Grundlæggende markedsanalyse
- Dataindsamling
- Datakilder
- Markedsanalyseprocessen
- Markedspotentiale
- Kunders købsadfærd og købskriterier på BtC - og BtB markeder
- Virksomhedens nationale og internationale markeder og kunder.
Internationalisering
- Internationaliseringsprocessen
- Markedsudvælgelse
- Markedsindtrængningsstrategi.
Kultur
- Kulturparametre
- Kulturteori
- Kulturanalyse og interkulturel kompetence.
Undervisningen
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Uddannelsessteder
Uddannelsen kan udbydes af:
- Erhvervsakademi Aarhus
- Erhvervsakademiet Copenhagen Business Academy
- Erhvervsakademi Dania
- Erhvervsakademi Kolding, IBA
- Erhvervsakademi MidtVest
- Erhvervsakademi SydVest
- Københavns Erhvervsakademi, KEA
- Professionshøjskolen UC Nordjylland
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
- Zealand Sjællands Erhvervsakademi
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Værd at vide
Modulet er obligatorisk på akademiuddannelsen i salg og markedsføring, men kan evt. indgå som valgmodul i andre akademiuddannelser. Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse. Se oversigt over fag på akademiuddannelserne.