Videnarbejde i praksis

Afsluttende rapport fra projekt om professionshøjskolers og erhvervsakademiers videngrundlag og videnomsætning.

Danmarks Evalueringsinstitut (EVA)

2013

61 sider

Hvad karakteriserer videnarbejdet i en række faglige miljøer på erhvervsakademierne og på professionshøjskolerne? Det giver denne afsluttende rapport et svar på.

Der er stadig større forventninger til videnarbejdet på professionshøjskolerne og erhvervsakademierne. Institutionerne skal sikre et stærkt videngrundlag for uddannelserne, så de studerende får en undervisning, der både er fagligt opdateret med hensyn til den nyeste forskning og samtidig på forkant med udviklingen på arbejdsmarkedet.

Men institutionerne skal også gennemføre forsknings- og udviklingsaktiviteter, hvor de selv frembringer ny viden og bidrager til innovation på institutionerne og i virksomhederne. Rapporten konkluderer bl.a., at erhvervsakademierne og professionshøjskolerne i høj grad løser den viden-opgave de har fået pålagt. EVA beskriver i rapporten hvordan institutionerne lever op til de politiske intentioner.

Rapport: Videnarbejde i praksis