Klagevejledning
Artikel

Ønsker du at klage?

Her kan du læse, hvordan du gør, hvis du har fået en forkert vejledning eller på anden måde føler dig dårligt behandlet af eVejledning

Hos eVejledning tilbyder vi uddannelses- og erhvervsvejledning. Som vejledningssøgende vælger du selv, hvordan du vil bruge den vejledning, du har fået. Ønsker du at klage over den vejledning, du har fået hos eVejledning, kan du nedenfor læse, hvordan du skal gribe det an.

Vær opmærksom på, at du hos os i eVejledning kun kan klage over den vejledning, du har modtaget af vores egne vejledere. Hvis du vil klage over vejledning eller afgørelser hos fx uddannelsessteder, skal du kontakte dem.

Selve klagen:

Skrive en mail til lederen af eVejledning. Send mailen til klage@stil.dk, att. Kirsten Hahn Larsen. For at vi bedst kan vurdere klagen retfærdigt, er det vigtigt, at du, hvis du kan, oplyser:

  • Hvornår du fik vejledning (dato, klokkeslæt)
  • Hvilket vejledningsmedie, du benyttede dig af (mail, chat, telefon eller livechat)
  • Navnet på vejlederen
  • Hvad du søgte vejledning om og en beskrivelse af, hvilken del af vejledningen du ikke er tilfreds med
  • Hvis det er muligt, vedlæg dokumentation for vejledningen fx udskrift af chat eller mail.

 

Procedure:

Når du klager, foregår det sådan:

a) Lederen af eVejledning modtager din klage på klage@stil.dk

b) Du får en mail med bekræftelse på, at eVejledning har modtaget din klage.

c) Du modtager inden for 14 dage et skriftligt svar fra lederen af eVejledning.