Du bliver klædt på til at arbejde med virksomhedskommunikation på et strategisk plan. Målet er, at du kan deltage, når større kommunikations- og formidlingsløsninger skal planlægges og gennemføres i din organisation.
Modulet indeholder emner som:
- Grundlæggende kommunikationsteori
- Kommunikationsanalyse og -planlægning
- Narrativ teori og storytelling
- Corporate branding
- Krisekommunikation
- Forandringskommunikation
- Corporate kommunikation
- Autokommunikation
- Organisationskommunikation
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Uddannelsessteder
Modulet kan udbydes af:
- Copenhagen Business Academy
- Erhvervsakademi Dania
- Erhvervsakademi Kolding, IBA
- Erhvervsakademi MidtVest
- Erhvervsakademi SydVest
- Erhvervsakademi Aarhus
- Københavns Erhvervsakademi
- Professionshøjskolen University College Nordjylland
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
- Zealand Sjællands Erhvervsakademi
Desuden online hos SmartLearning.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Værd at vide
Strategisk kommunikation er obligatorisk på akademiuddannelsen i kommunikation og formidling, men kan evt. indgå som valgmodul i andre akademiuddannelser. Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse.
Se oversigt over fag på akademiuddannelserne.