Du arbejder med engelsk som erhvervssprog og har fag som grammatik, udtale, lytteforståelse og udtryksfærdighed og tekstproduktion.
Ud over sprogarbejdet beskæftiger du dig bl.a. med grafisk design, marketing og markedskommunikation og forretningsprojekter.
Opbygning
Uddannelsen varer 3½ år og kvalificerer dig til at varetage fremmedsproglige kommunikations- og markedsføringsopgaver i internationalt orienterede virksomheder.
Uddannelsens fællesfag har fokus på dansk sprog og kommunikation, erhvervsøkonomi og erhvervsret, strategisk kommunikation og kultur- og landestudier.
Fag
På uddannelsen lærer du om:
- Engelsk som fremmedsprog samt sprogområdets kultur, nyere historie, samfundsforhold, økonomi samt erhvervs- og markedsforhold
- Organisationers kommunikation, markedsføring og mediebrug i sprogområdet samt i Danmark
- Forskellige former for skriftlig, mundtlig og visuel kommunikation samt teorier og metoder til at analysere forskellige former for kommunikation ud fra relevante sproglige, kommunikative og kulturelle perspektiver
- Webteknologier ud fra en kommunikationsfaglig vinkel
- Videnskabelige teorier og metoder til at analysere, tilrettelægge og løse kommunikationsopgaver på dansk og engelsk
Titel
Uddannelsen giver adgang til titlen Professionsbachelor i ét fremmedsprog og digital markedskommunikation. Den engelske betegnelse er Bachelor of one Foreign Language and Digital Marketing Communication.
Før 2019 hed uddannelsen Erhvervssprog og it-baseret markedskommunikation.