Uddannelsen giver dig færdigheder i skriftlig og mundtlig kommunikation, bl.a. om faglige emner, i dit valgte sprog. Du uddyber din viden om landets historie, kultur og samfundsforhold samt lærer om international ledelse, forhandlingsteori og globalisering.
Du kan læse negot. i sprogene engelsk og tysk, og du vælger et af disse sprog fra starten af bacheloruddannelsen.
Profiler
På negot. i engelsk og tysk kan du specialisere dig i et af følgende områder:
- International Relations, hvor du specialiserer dig i internationale forhold vedr. politik og ngo
- Human Resource Management, der bl.a. indeholder emner om ledelsesforhold i organisationer
- International Market Relations, herunder bl.a. emner om internationale marketingkanaler og kommunikationsteori
- International Communication Management, hvor du specialiserer dig i kommunikation og branding
- Global Marketing Management, der bl.a. indeholder emner om forbrugsstudier, interkulturel marketing og medieanalyse
Praktik
Uddannelsen giver gode muligheder for et praktikophold i en virksomhed enten i Danmark eller i udlandet.
Undervisningsform
Undervisningen veksler mellem forelæsninger og undervisning baseret på cases og projektarbejde, som kan foregå i grupper eller individuelt og ofte i samarbejde med virksomheder eller organisationer. Undervisningssproget vil normalt være engelsk.
Kandidatuddannelsen afsluttes med et speciale, der typisk varer ½ år.
Titel
Kandidatuddannelsen giver den akademiske titel cand.negot.