Uddannelsen henvender sig til IT-supportere og datateknikere samt andre inden for AMU-målgruppen med tilsvarende kvalifikationer, der skal arbejde struktureret med udbud og leverance af diverse IT-Services på digitalt udstyr, og som er eller søger beskæftigelse inden for området. Det anbefales, at deltageren inden kursusstart har arbejdet med IT-Service opgaver.
Fakta
- Navn:
- IT-Service: Struktureret problemløsning på udstyr
- Type:
- Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
- Varighed:
- 3,0 dage
- Adgangskrav:
- Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
- Økonomi:
- Deltagerbetaling 128 - 192 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
- FKB-nr.:
- 2259
- Fagkode:
- 48309-
-
Mål
Deltageren kan i forbindelse med reparation af digitalt udstyr, som computer- og netværksbaseret udstyr og tilsvarende:- arbejde ud fra systematiske og strukturerede metoder omkring fejlfinding, problemløsning og forebyggelse af fejl- arbejde effektivt og målrettet med at analysere og klarlægge årsager til et opstået problem- udvælge og anvende bedst egnede metoder til løsningen af problemet- anvende klarlagte årsager til et problems opståen til at iværksætte fornødne foranstaltninger, så problemet ikke opstår igen.Deltageren kan i forbindelse med reparationen af digitalt udstyr anvende opnået viden om:- grundlæggende begreber og terminologier inden for problemløsning- metoder til at forebyggelse af problemer.
Økonomi
De fleste AMU-kurser koster et mindre beløb i deltagerbetaling.
Deltagerbetalingen afhænger af din uddannelsesbaggrund. I nogle tilfælde kan den bortfalde. Se Økonomi under AMU.
Du kan søge VEU-godtgørelse til at dække tab af arbejdsindtægt, hvis du opfylder betingelserne.