Medarbejdere der arbejder med servicering, modtagelse og betjening af gæster i forbindelse med ophold og/eller overnatning samt tryghed/sikkerhed i forbindelse hermed.

Håndtering af konflikter og klager fra gæsten 2
Fakta
- Navn:
- Håndtering af konflikter og klager fra gæsten 2
- Type:
- Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
- Varighed:
- 2 dage
- Adgangskrav:
- Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
- Økonomi:
- Deltagerbetaling 128 - 192 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
- FKB-nr.:
- 2279
- Fagkode:
- 48869-
-
Mål
- Du kan benytte viden om konflikters faser til at forebygge konfliktsituationer og skabe gode gæsterelationer.- Du kan fremtræde konfliktdæmpende i forbindelse med beruselse eller negativ adfærd hos gæsten.- Du kan ved modtagelse og håndtering af gæsteklager anvende hensigtsmæssig kommunikation, der er i overensstemmelse med virksomhedens værdigrundlag, serviceniveau og værtskab.- Du kan anvende rammeaftalen og købeloven ved håndtering af klager i relation til rettigheder ved salg af serviceydelser.- Du kan fortage forskellige typer klagebehandling samt foretage tiltag til forbedringer og optimering af arbejdsprocesser.
Økonomi
De fleste AMU-kurser koster et mindre beløb i deltagerbetaling.
Deltagerbetalingen afhænger af din uddannelsesbaggrund. I nogle tilfælde kan den bortfalde. Se Økonomi under AMU.
Du kan søge VEU-godtgørelse til at dække tab af arbejdsindtægt, hvis du opfylder betingelserne.