Kursus

Søgemaskineoptimering af digital kommunikation

Kurset skal sætte deltageren i stand til at kunne forestå arbejdet i forbindelse med søgemaskineoptimeringen af mindre webløsninger. Herunder har deltageren opnået en viden om forskellene i funktionalitet mellem søgerobotter og -kataloger. Endvidere har deltageren et kendskab til de tekniske virkemidler, som kan bruges i søgemaskinearbejdet, samt begreber som "linkpopularitet" og "pagerank".

Fakta

Navn:
Søgemaskineoptimering af digital kommunikation
Type:
Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
Varighed:
1,0 dag
Adgangskrav:
Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
Økonomi:
Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
FKB-nr.:
2282
Fagkode:
40814-

Målgruppe

Uddannelsen er målrettet medarbejdere der arbejder med, eller ønsker at arbejde med søgemaskineoptimeringen af webløsninger som fx profilerings website, digitale magasiner og -reklamer.

Mål

Deltageren kan forestå arbejdet med søgemaskineoptimeringen af webløsninger i forbindelse med virksomhedens produktion af digitale kommunikationsløsninger, som fx profilerings website, digitale magasiner og -reklamer. Herunder har deltageren opnået en viden om forskellene i funktionalitet mellem søgerobotter og -kataloger. Endvidere har deltageren et kendskab til de tekniske virkemidler, som kan bruges i søgemaskinearbejdet, samt begreber som "linkpopularitet" og "pagerank".

Varighed

1,0 dag

Prøve

Der er en skriftlig prøve til uddannelsen

Økonomi

De fleste AMU-kurser koster et mindre beløb i deltagerbetaling.

Deltagerbetalingen afhænger af din uddannelsesbaggrund. I nogle tilfælde kan den bortfalde.

Du kan søge VEU-godtgørelse til at dække tab af arbejdsindtægt, hvis du opfylder betingelserne.

Se Økonomi under AMU.

Kvalifikationsniveau

Kurserne er placeret på niveau 4 i den danske kvalifikationsramme for livslang læring. Kvalifikationsrammen går fra niveau 1-8 og definerer det forventede udbytte af undervisningen. Læs mere om Kvalifikationsniveau for voksenuddannelser