Kursus

Kreativitet i grafisk produktion - grafisk design

Deltageren vil på kurset lære at udvikle og forny sit æstetiske og grafiske udtryk i forbindelse med design af f.eks. reklametryksager, kataloger, magasiner, blade og digitale produkter. Deltageren vil på kurset skulle lære og anvende forskellige teknikker som f.eks. til at sikre, at kreativiteten fastholdes og ikke forfalder til rutineprægede metervarer.

Fakta

Navn:
Kreativitet i grafisk produktion - grafisk design
Type:
Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
Varighed:
2,0 dage
Adgangskrav:
Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
Økonomi:
Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
FKB-nr.:
2282
Fagkode:
40477-

Målgruppe

Målgruppen for kurset er personer, der ønsker at udvikle sine kompetencer indenfor det kreative arbejde i forbindelse med design og udvikling af trykte og digitale produkter, som f.eks. reklametryksager, kataloger, magasiner og blade. Kurset er målrettet til medarbejdere, der arbejder dagligt med produktion af trykt kommunikation samt med formidlings- og kommunikations opgaver.

Mål

Deltageren kan ved anvendelse af teknikker som f.eks. mindmapping, Brainstorm, Kreativ idéudvikling udvikle sin æstetiske og grafiske kreativitet i forbindelse med designet af trykte og digitale produkter som f.eks. reklametryksager, kataloger, magasiner og blade.

Varighed

2,0 dage

Prøve

Der er en skriftlig prøve til uddannelsen

Økonomi

De fleste AMU-kurser koster et mindre beløb i deltagerbetaling.

Deltagerbetalingen afhænger af din uddannelsesbaggrund. I nogle tilfælde kan den bortfalde.

Du kan søge VEU-godtgørelse til at dække tab af arbejdsindtægt, hvis du opfylder betingelserne.

Se Økonomi under AMU.

Kvalifikationsniveau

Kurserne er placeret på niveau 5 i den danske kvalifikationsramme for livslang læring. Kvalifikationsrammen går fra niveau 1-8 og definerer det forventede udbytte af undervisningen. Læs mere om Kvalifikationsniveau for voksenuddannelser