Kursus

Søgemaskiner og søgemaskineoptimering

Efter kurset har du viden om søgemaskineoptimering og du kan forfatte tekster, som er målrettet efter retningslinjerne for de forskellige søgemaskiner. Du har derudover fået viden til at kunne analysere data på virksomhedens hjemmeside herunder konverteringsrater.

Fakta

Navn:
Søgemaskiner og søgemaskineoptimering
Type:
Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
Varighed:
3,0 dage
Adgangskrav:
Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
Økonomi:
Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
FKB-nr.:
2287
Fagkode:
49918-

-

Målgruppe

Kurset retter sig mod faglærte og ufaglærte medarbejdere, der arbejder med søgemaskineoptimering eller ønsker at arbejde med søgemaskineoptimering inden for handelsområdet.

Mål

Deltageren kan anvende søgemaskineoptimering som et markedsføringsredskab til at synliggøre og fremme virksomhedens digitale platform. Deltageren kan forfatte tekster til søgemaskiner og benytte sponsorlink og Pay Per Click-kampagner som kan bidrage til optimeringen af virksomhedens ranking. Deltageren kan anvende link building med henblik på, at virksomhedens digitale platform vil placere sig højt på de mest brugte søgemaskiner. Desuden kan deltageren beregne konverteringsrater for at give et indblik i virksomhedens digitale platforms performance.

Varighed

3,0 dage

Prøve

Der er en skriftlig prøve til uddannelsen

Økonomi

De fleste AMU-kurser koster et mindre beløb i deltagerbetaling.

Deltagerbetalingen afhænger af din uddannelsesbaggrund. I nogle tilfælde kan den bortfalde.

Du kan søge VEU-godtgørelse til at dække tab af arbejdsindtægt, hvis du opfylder betingelserne.

Se Økonomi under AMU.