Uddannelsen er udviklet til personer i faglærte og ufaglærte jobs, som arbejder med eller ønsker at arbejde med kommunikation, salg og service tværkulturelt nationalt og internationalt.
Fakta
- Navn:
- Kulturafstemt kommunikation i salg og service
- Type:
- Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
- Varighed:
- 2,0 dage
- Adgangskrav:
- Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
- Økonomi:
- Deltagerbetaling 126 - 190 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
- FKB-nr.:
- 2275
- Fagkode:
- 47295-
Mål
Deltageren kan kommunikere målrettet i en salgs- eller servicesituation, ved at anerkende kunders eller andre samarbejdspartneres kulturbaggrund og forventninger til kommunikationssituationen. Herunder kan deltageren anvende redskaber, fx fortolkningsmodeller, erfaringspositioner, kommunikationsmodeller til at afkode og analysere kulturmødet mellem kunder og sig selv. Endvidere kan deltageren vise respekt for kundens grænser samt vise indsigt i og forståelse for, hvad kulturforskelle indebærer i mødet med andre kulturer og således kommunikere målrettet og kulturafstemt med henblik på at imødekomme virksomhedens servicemål og høj grad af kvalitet i kommunikationen.
Økonomi
De fleste AMU-kurser koster et mindre beløb i deltagerbetaling.
Deltagerbetalingen afhænger af din uddannelsesbaggrund. I nogle tilfælde kan den bortfalde. Se Økonomi under AMU.
Du kan søge VEU-godtgørelse til at dække tab af arbejdsindtægt, hvis du opfylder betingelserne.
Kvalifikationsniveau
Kurserne er placeret på niveau 4 i den danske kvalifikationsramme for livslang læring. Kvalifikationsrammen går fra niveau 1-8 og definerer det forventede udbytte af undervisningen. Læs mere om Kvalifikationsniveau for voksenuddannelser
Aalborg Handelsskole, Hovedafdeling
- AMU fjernundervisning - 1. havlår 2021 11. januar 2021
- Kommunikation, kultur og konflikthåndtering 21. januar 2021
- Kommunikation, kultur og konflikthåndtering 4. februar 2021
- Salg og marketing 25. maj 2021
- Kulturafstemt kommunikation i salg og service 27. maj 2021
Business College Syd
- Kulturafstemt komm. 1. marts 2021
EUC Nordvest
- Kulturafstemt kommunikation i salg og service 22. april 2021
TietgenSkolen
- Kulturafstemt salgskommunikation 1. februar 2021
- Kundeservice og kvalitet i oplevelser 1. februar 2021
Zealand Business College
- Kulturafstemt kommunikation i salg og service 8. marts 2021
- Kulturafstemt kommunikation i salg og service 10. maj 2021
- Kulturafstemt kommunikation i salg og service 4. oktober 2021