Modulet introducerer dig til emner inden for medieudvikling og medieøkonomi.
Inden for medieudvikling vil du beskæftige dig med digitalisering, mediekonvergens og globalisering af medier
Inden for medieøkonomi lærer du om:
- Forretningsmodeller og værdikæder
- Strategiske analyser
- Økonomiske mål, nøgletal og styringsredskaber
Desuden får du redskaber til at analysere udviklingen inden for mediebranchens forskellige områder.
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Modulet kan udbydes af:
- Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i København og Århus.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Værd at vide
Modulet er obligatorisk på akademiuddannelsen i projektledelse i medie- og kommunikationsbranchen, men kan evt. indgå som valgmodul i andre akademiuddannelser. Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse. Se oversigt over fag på akademiuddannelserne.