Du lærer bl.a. at udarbejde præcise markedsførings- og salgsstrategier, og du øver dig i at argumentere for dit valg af strategi over for bestemte kundesegmenter.
Under forløbet vil du beskæftige dig med såvel situationsanalyser som salgsteknik og produktanalyser.
Modulet indeholder emner som:
- Markedsforståelse
- Segmentering
- Markedsstrategi
- Produktudvikling
- Salgsteknikker og kundeforståelse
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Modulet kan udbydes af:
- Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i København og Århus.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Værd at vide
Modulet er obligatorisk på akademiuddannelsen i projektledelse i medie- og kommunikationsbranchen, men kan evt. indgå som valgmodul i andre akademiuddannelser. Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse. Se oversigt over fag på akademiuddannelserne.