Du lærer bl.a. at estimere, hvilke analyser der skal udarbejdes, og hvilke data der skal indhentes for at tilrettelægge og evaluere en reklamekampagne.
Desuden får du indblik i de forskellige interessenters og bidragyderes funktioner og ansvarsområder. Det kan fx være media- og reklamebureauer, medievirksomheder og analyseinstitutter.
Modulet indeholder emner som:
- Markedsanalyser
- Kommunikationsteori
- Analysemodeller
- Budskabsstrategi
- Handlingsplan og budget
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Modulet kan udbydes af:
- Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i København og Århus.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Værd at vide
Modulet er valgfrit på akademiuddannelserne i kreativitet og design samt projekledelse i medie- og kommunikationsbranchen, men kan evt. indgå som valgmodul i andre akademiuddannelser. Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse. Se oversigt over fag på akademiuddannelserne.