Du gennemgår processen fra ide og skitse til bæredygtigt reklameforslag på print, outdoor og andre medier.
Blandt andet kommer du til at arbejde med idegenerering og skitseteknik, grundregler for art direction og kommunikationsmodeller i relation til reklamer, så du fx kan diskutere og argumentere for løsningsforslag.
Modulet indeholder emner som:
- Idegenerering
- Skitseteknik
- Finishgrader (eksekveringsniveauer)
- Art direction principper
- Valg af stil
- Valg af typografi
- Introduktion til art direction til print og outdoor
- Introduktion til art direction til tværmedielle medier
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Modulet kan udbydes af:
- Danmarks Medie- og Journalisthøjskole i København og Århus.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Værd at vide
Modulet er valgfrit på akademiuddannelsen i kreativitet og design i medie- og kommunikationsbranchen, men kan evt. indgå som valgmodul i andre akademiuddannelser. Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse. Se oversigt over fag på akademiuddannelserne.