Artikel

Nyt UG – og ny udbyderside

Med lanceringen af den nye UddannelsesGuiden i juli 2014 er udbyder.ug.dk blevet flyttet til et nyt system.

For at anvende udbydersiden skal du derfor have nyt brugernavn og password. Det bestiller du ved at skrive til: udbyder.ug@stil.dk. Angiv venligst:

  • Institutionsnummer
  • Institutionsnavn
  • Kontaktperson og kontaktoplysninger, herunder mailadresse på den person, der er ansvarlig for oprettelse af hold på UG

Der oprettes som udgangspunkt kun én bruger pr. institution.

Når du logger på https://udbyder.ug.dk, finder du en manual med vejledninger til at oprette og administrere hold.

Der vil typisk gå 3-5 dage, fra du bestiller, til det nye brugernavn og password leveres.

Oprettelse og indberetning af hold på det nye ug.dk

Hold, der skal oprettes på UG, kan fortsat oprettes i det studieadministrative system, din institution anvender, hvad enten det er EASY, SIS eller Ludus.

Hold, der oprettes i EASY og SIS

Hold, der oprettes og markeres som holdudbud i EASY eller SIS, føres via en webservice over i det nye UG. Det sker automatisk.

Tjek dog på ug.dk, at alle hold overføres korrekt.

Hold, der oprettes via Ludus

Hold, der oprettes i Ludus og tidligere blev sendt via mail som et kommasepareret udtræk (CSV-fil), skal du nu uploade på udbydersiden.

Du foretager udtrækket fra Ludus, som du plejer, men i stedet for at sende filen pr. mail, logger du ind på https://udbyder.ug.dk med brugernavn og password. Her finder du vejledning til, hvordan du uploader din CSV-fil.

Brugernavn og password til udbydersiden bestiller du ved at skrive til: udbyder.ug@stil.dk.

Hold, der oprettes manuelt

Opretter du hold manuelt ved at indtaste holdoplysninger på udbydersiden, skal du have nyt brugernavn og password for at få adgang.

Brugernavn og password bestiller du ved at skrive til: udbyder.ug@stil.dk.

Hold, der er oprettet og indberettet før 21. juli 2014 og starter efter 1. august 2014

De fleste hold, der er tidligere er sendt til UddannelsesGuiden pr. mail (Ludus) eller oploadet på ftp (SIS), bliver automatisk overført til den nye ug.dk.

Tjek dog på ug.dk, at alle hold er overført korrekt.

Bemærk: Hold, der er manuelt oprettet via indtastning på udbyder.ug.dk, kan ikke flyttes over i det nye ug.dk. Holdene skal derfor oprettes på ny.

Brugernavn og password til den nye udbyderside bestiller du ved at skrive til: udbyder.ug@stil.dk.

Arkiverede hold, der er oprettet og indberettet før 21. juli 2014

Arkiverede hold, der er oprettet i UG og sendt, uploadet eller tastet på udbyder.ug.dk før 21. juli 2014, kan du ikke selv fremsøge fra arkivet.

Har du brug for dokumentation for arkiverede hold, så skriv til: udbyder.ug@stil.dk og angiv:

  • Institutionsnummer
  • Holdid
  • Fagkode
  • Oprettelsestidspunkt
  • Startdato

Spørgsmål til hold og udbyder.ug.dk?

Har du spørgsmål, kan du sende en mail til udbyder.ug@stil.dk eller henvende dig til eVejledning på 7022 2207.