eVejledning, servicedeklaration
Artikel

Servicedeklaration for eVejledning

eVejledning er et tilbud om vejledning om uddannelse, arbejdsliv og karriere.

eVejledning er kendetegnet ved stor tilgængelighed med lange åbningstider, og en række forskellige digitale tilbud. 

Nogle tilbud er individuelle, mens du i andre tilbud deltager samtidig med andre. eVejledning har en unik viden om hele uddannelsessystemet, arbejdsliv og karriere.

Vi vejleder alle, uanset om du er under uddannelse, i arbejde, er fagprofessionel eller har en virksomhed.

Du kan vælge den form og det medie, der passer dig bedst. Du er velkommen til at henvende dig flere gange.

Fold alle afsnit ud

Vejledning med flere deltagere: Digitale oplæg og livechats

På forskellige tidspunkter af året tilbyder vi digitale oplæg og livechats om aktuelle temaer af uddannelsesmæssig karakter. Du kan deltage i et digitalt møde eller en livechat, hvis du har konkrete spørgsmål i forhold til et emne, eller du ønsker at få inspiration og viden ud fra andres oplevelser og erfaringer.

Vejledning på sociale medier

Du kan også få inspiration og information på de sociale medier:

Facebook

ForældreGuiden – om unges valg af uddannelse er en side til alle forældre med børn i Folkeskolens 7.-10. klasse. ForældreGuiden har fokus på at give forældrene inspiration, information og vejledning i processen frem mod barnets/den unges valg af ungdomsuddannelse.

Vejledning om valg af uddannelse og Karriere - evejledning på Facebook er en side til alle, der har brug for information, inspiration og vejledning om både ungdomsuddannelse, videregående uddannelse og voksenuddannelse. 

Instagram

På vores profil evejledning er der blandt andet opslag om vigtige deadlines, inspiration om uddannelse og karriere samt opslag om vores hverdag og arbejde

LinkedIn

Vores profil eVejledning retter sig mod voksne og fagprofessionelle og har opslag om voksenuddannelse, karriere og arbejdslivet.

Individuel vejledning

Den individuelle vejledning tilpasses dit behov og kan derfor bestå af både længere vejledning, hvor vi sammen reflekterer over dine ønsker og valgmuligheder. Men også af information og rådgivning.  

Du må gerne henvende dig til os sammen med en anden, fx en ven, et familiemedlem eller en sagsbehandler.

Telefon

Du kan vælge telefonen, uanset om du ønsker et hurtigt svar på et spørgsmål eller har brug for en længere samtale om dine overvejelser. Hvis du har spørgsmål om information på fx ug.dk, så hav gerne adgang til hjemmesiden, når du ringer, så du kan blive guidet af vejlederen.

Chat

I chatten har du god tid til at overveje spørgsmål og svar. Chatten er velegnet til både de korte spørgsmål, og de lidt længere samtaler om dine overvejelser. Du kan gemme chatten og få den tilsendt din mailadresse til senere brug.

Mail

På mailen kan du få svar på korte, konkrete spørgsmål. Vi kan også give dig information og vejledning om forskellige muligheder, som du kan reflektere over. Du får svar inden for 48 timer og det kan være forskellige vejledere, der besvarer dine mails.

Videomøder

Du kan bestille tid til et videomøde. Her deltager du og vejlederen begge med billede og lyd. 

Tjek dit arbejdsliv

Tjek dit arbejdsliv har du mulighed for at få op til tre vejledningssamtaler med den samme vejleder. Vi vejleder dig omkring dine muligheder, ud fra din livssituation, dine interesser, ønsker og kompetencer.

Det er for dig der er over 25 år. Du skal have erfaring fra arbejdsmarkedet, og overveje en anden retning i dit arbejdsliv.

Tjek dit studieliv

Tjek dit studieliv er et tilbud til studerende på videregående uddannelser, som er usikker på, om de er i gang med den rette uddannelse. Vi kan tale om trivsel, karriere i forhold til nuværende studium, studieskift og andre emner, du har brug for at drøfte. Du tilbydes op til tre samtaler med den samme vejleder. 

 

Emner der er udenfor eVejlednings vidensområde

Der er en række områder, eVejledning ikke kan hjælpe med, men hvor du i stedet skal have fat i fx et uddannelsessted. Det kan være at svare på uddannelsesspecifikke spørgsmål som fx timetal, mødetider og undervisningsformer; vurdere merit, dispensationsmuligheder eller forløbet på en EUV (erhvervsuddannelse for voksne); redegøre for detaljeret indholdsmæssig forskel på uddannelser; svare på individuelle SU- og SVU-spørgsmål - eller vejlede om ansøgning og specifikt indhold på uddannelser i udlandet.

Anonymitet

Alle henvendelser er anonyme. Vi overholder Persondataforordningen i forhold til vores henvendelser.