Vejledning med flere deltagere - digitale møder og livechats
På forskellige tidspunkter af året tilbyder vi digitale møder og livechats om aktuelle temaer af uddannelsesmæssig karakter. Deltag i et digitalt møde eller en livechat, hvis du har konkrete spørgsmål i forhold til et emne eller ønsker at få inspiration og viden ud fra andres oplevelser og erfaringer.
Vejledning på sociale medier
Du kan også finde os på facebook.
”ForældreGuiden – om unges valg af uddannelse” er en facebook-side til alle forældre med børn i Folkeskolens 7.-10. klasse. ForældreGuiden har fokus på at give forældrene inspiration, information og vejledning i processen frem mod barnets/den unges valg af ungdomsuddannelse.
”UddannelsesGuiden” på facebook er et tilbud til alle, der har brug for information, inspiration og vejledning om både ungdomsuddannelse, videregående uddannelse samt efter- og videreuddannelse.
Private beskeder, sendt til de to sider, slettes efter en måned.
Individuel vejledning - telefon
Vælg telefonen, hvis du foretrækker umiddelbar respons på dine tanker eller hurtigt svar på et spørgsmål. Hvis du har spørgsmål om information på fx ug.dk, så sørg gerne for at have adgang til hjemmesiden, når du ringer, så du kan blive guidet af eVejlederen.
Telefonsamtaler vil i perioder blive optaget, så de kan bruges i intern supervision. Samtalerne slettes efter 6 måneder.
Individuel vejledning - chat
Chatten er velegnet vejledning, da man er i direkte kontakt med en vejleder og samtidig har god tid til at overveje spørgsmål og svar. Chatten er god til både de korte spørgsmål, og de lidt længere samtaler, hvor du kan få støtte og blive udfordret i dine overvejelser om valg af uddannelse. Du kan chatte hvor og når, det passer dig, og du kan gemme chatten og eventuelle links til senere brug.
Din chat opbevares i vores system i 6 måneder af hensyn til en eventuel klage, hvorefter den slettes.
Information på mail
På mailen kan du få svar på korte, konkrete spørgsmål. Du får svar inden for 48 timer.
Din mail opbevares i vores system i 6 måneder af hensyn til en eventuel klage, hvorefter den slettes.
Henvisning til andre vejledningstilbud
Der er en række områder, eVejledning IKKE kan hjælpe med, men hvor du i stedet skal have fat i fx et uddannelsessted. Det kan være at svare på uddannelsesspecifikke spørgsmål som fx timetal, mødetider og undervisningsformer; vurdere merit, dispensationsmuligheder eller forløbet på en euv; redegøre for detaljeret indholdsmæssig forskel på uddannelser; svare på individuelle SU- og SVU-spørgsmål; eller vejlede om ansøgning og specifikt indhold på uddannelser i udlandet.