TEMA: Om evejledning

Se TEMA →

ARTIKEL

Ønsker du at klage?

Læs mere om, hvordan du gør, hvis du har fået forkert vejledning eller på anden måde føler dig dårligt behandlet af eVejledning.

Hos eVejledning tilbyder vi uddannelses- og erhvervsvejledning. Som vejledningssøgende vælger du selv, hvordan du vil bruge den vejledning, du har fået. Ønsker du at klage over den vejledning, du har fået hos eVejledning, kan du nedenfor læse, hvordan du skal gribe det an.

Vær opmærksom på, at du hos os i eVejledning kun kan klage over den vejledning, du har modtaget af vores egne vejledere. Hvis du vil klage over vejledning eller afgørelser hos fx uddannelsessteder, skal du kontakte dem.

Hvordan sender jeg en klage?

Selve klagen

Skrive en mail til lederen af eVejledning. Send mailen til klage@stil.dk. For at vi bedst kan vurdere klagen retfærdigt, er det vigtigt, at du, hvis du kan, oplyser:

  • Hvornår du fik vejledning (dato, klokkeslæt)
  • Hvilket vejledningsmedie, du benyttede dig af (mail, chat, telefon eller livechat)
  • Navnet på vejlederen
  • Hvad du søgte vejledning om og en beskrivelse af, hvilken del af vejledningen du ikke er tilfreds med
  • Hvis det er muligt, vedlæg dokumentation for vejledningen fx udskrift af chat eller mail.

Procedure

Når du klager, foregår det sådan:

  • Lederen af eVejledning modtager din klage på klage@stil.dk
  • Du får en mail med bekræftelse på, at eVejledning har modtaget din klage.
  • Du modtager inden for 14 dage et skriftligt svar fra lederen af eVejledning.

Vejledning om uddannelse, job og karriere. Hele livet.

I tvivl, på opdagelse eller bare brug for en sparringspartner? Få hjælp af en vejleder – både dag og aften.

Mandag-torsdag: 9-20. Fredag: 9-15.

Senest opdateret 3. juni 2025