Du lærer at varetage opgaver som planlægning og formidling i forbindelse med fundraisingaktiviteter. Det kan fx være kampagner og indsamlinger.
Det indebærer bl.a., at du kan:
- opstille mål for en fundraisingaktivitet og evaluere den
- skaffe dig relevant viden om donorer og medlemmer
- gennemføre relevante indsamlingskampagner
- vurdere en kampagne i forhold til målgruppe
- identificere nye indtægtsdækkende aktiviteter
- anvende referencer og testemonials aktivt i en indsamling
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Uddannelsessteder
Modulet kan udbydes af:
- Copenhagen Business Academy
- Erhvervsakademi Dania
- Erhvervsakademi Kolding, IBA
- Erhvervsakademi MidtVest
- Erhvervsakademi SydVest
- Erhvervsakademi Aarhus
- Københavns Erhvervsakademi
- Professionshøjskolen University College Nordjylland
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
- Zealand Sjællands Erhvervsakademi
Desuden online hos SmartLearning.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Værd at vide
Fundraising i praksis er et valgfrit modul på akademiuddannelsen i kommunikation og formidling, men kan evt. også indgå som valgmodul i andre akademiuddannelser. Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse.
Se oversigt over fag på akademiuddannelserne.