Modulet giver dig teoretisk og praktisk viden om centrale begreber og metoder inden for digital markedsføring.
Du lærer at anvende digitale marketingsbegreber, modeller og teorier med henblik på at vurdere potentialet for salg af virksomhedens ydelser og produkter online.
Du beskæftiger dig bl.a. med:
- Digital marketingstrategi
- Annoncering
- Konverteringsoptimering og brugervenlighed
- E-mail markedsføring
- Søgemaskineoptimering
- Sociale medier og content marketing
- Brug af kunstig intelligens (AI) og dets indflydelse på området
Undervisning
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Uddannelsessteder
Uddannelsen kan udbydes af:
- Erhvervsakademi Aarhus
- Erhvervsakademiet Copenhagen Business Academy
- Erhvervsakademi Dania
- Erhvervsakademi Kolding, IBA
- Erhvervsakademi MidtVest
- Erhvervsakademi SydVest
- Københavns Erhvervsakademi, KEA
- Professionshøjskolen UC Nordjylland
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
- Zealand Sjællands Erhvervsakademi
Værd at vide
Tal evt. med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse.