Kursus

Branchekommunikation: Hotel og konferencecenter

Med kurset opnår du viden og færdigheder, som gør dig i stand til at udarbejde tilbud og bekræftelser korrekt, samt at gøre brug af forskellige digitale medier i forhold til konkrete kommunikationsopgaver.

Fakta

Navn:
Branchekommunikation: Hotel og konferencecenter
Type:
Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
Varighed:
2,0 dage
Adgangskrav:
Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
Økonomi:
Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
FKB-nr.:
2279
Fagkode:
20817-

-

Målgruppe

Kurset retter sig mod ikke-faglærte, som har erfaringer med at arbejde i receptioner på hoteller, konferencecentre og andre overnatningssteder, hvor der kommunikeres med gæster.

Mål

Du opnår viden, som gør dig i stand til:- At beskrive forskellige digitale platforme og deres styrker/begrænsninger ved kommunikation med gæster.- At redegøre for de mest almindelige forretnings- og brancheudtryk i den interne og eksterne korrespondance.På baggrund af denne viden opnår du færdighed i: - At udarbejde skriftlige tilbud og bekræftelser korrekt.- At udføre branchekorrespondance, som gør brug af relevant teknologi i hotelbranchen herunder sociale medier og digitale platforme.

Varighed

2,0 dage

Eksamen

Der er en skriftlig prøve til uddannelsen

Økonomi

De fleste AMU-kurser koster et mindre beløb i deltagerbetaling.

Deltagerbetalingen afhænger af din uddannelsesbaggrund. I nogle tilfælde kan den bortfalde.

Du kan søge VEU-godtgørelse til at dække tab af arbejdsindtægt, hvis du opfylder betingelserne.

Se Økonomi under AMU.