Kursus

Interaktiv publicering - Cross-media

Efter uddannelsen kan deltageren konvertere grafiske produkter, som fx kataloger, til interaktive produktioner. Herunder udnytte forskellige typer af effekter og integrere bl.a. animation og lyd, samt opbygge navigationen.

Fakta

Navn:
Interaktiv publicering - Cross-media
Type:
Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
Varighed:
2,0 dage
Adgangskrav:
Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
Økonomi:
Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
FKB-nr.:
2282
Fagkode:
46784-

Målgruppe

Uddannelsen er udviklet til personer i faglærte og ufaglærte jobs, som arbejder eller ønsker at arbejde med interaktive medier i forhold til medieproduktion.

Mål

Deltageren kan arbejde med konvertering af produkter beregnet til det trykte medie - som eksempelvis magasiner, kataloger, prislister og brochurer - således at disse kan publiceres på andre typer af medieplatforme som fx internet og tabletcomputere. Herunder kan deltageren udnytte forskellige typer af effekter som fx sideovergange, knapper med respons og roll-over effekter, ligesom deltageren kan integrere andre filformater så som animationer, digital film og lydfiler, samt opbygge et sammenhængende navigationssystem.

Varighed

2,0 dage

Eksamen

Uddannelsesinstitutionen udsteder et uddannelsesbevis til deltagere, der har nået det fastsatte mål med arbejdsmarkedsuddannelsen.

Økonomi

De fleste AMU-kurser koster et mindre beløb i deltagerbetaling.

Deltagerbetalingen afhænger af din uddannelsesbaggrund. I nogle tilfælde kan den bortfalde.

Du kan søge VEU-godtgørelse til at dække tab af arbejdsindtægt, hvis du opfylder betingelserne.

Se Økonomi under AMU.

Kvalifikationsniveau

Kurserne er placeret på niveau 4 i den danske kvalifikationsramme for livslang læring. Kvalifikationsrammen går fra niveau 1-8 og definerer det forventede udbytte af undervisningen. Læs mere om Kvalifikationsniveau for voksenuddannelser