Kursus

Digital kundeservice

Efter kurset kan du håndtere digitale kundehenvendelser på digitale platforme til optimering af salg- og kundeservice. Endvidere får du kendskab til relevant jura om kundens rettigheder.

Fakta

Navn:
Digital kundeservice
Type:
Arbejdsmarkedsuddannelse (AMU)
Varighed:
2,0 dage
Adgangskrav:
Normalt ingen, dog enkelte undtagelser
Økonomi:
Deltagerbetaling 208 kr. pr. dag. Mulighed for VEU-godtgørelse
FKB-nr.:
2287
Fagkode:
49787-

-

Målgruppe

Kurset retter sig primært mod erfarne medarbejdere i en kundeservicefunktion, det kan være medarbejdere der tager telefon, besvarer mails og henvendelser på sociale medier, styrer on-line chat m.v. samt medarbejdere der arbejder med input og retningslinjer til virksomhedens arbejde med at forbedre kundeservicen.

Mål

Deltageren kan håndtere digitale kundehenvendelser med henblik på optimering af virksomhedens digitale kundeservice. Deltageren kan anvende forskellige kommunikationskanaler til at sikre en digital kundeservice, der matcher virksomhedens strategi. Deltageren har kendskab til digitale metoder, som kan bidrage til mersalg og digital kundeservice. Endelig har deltageren kendskab til relevant jura om kundens rettigheder herunder fortrydelse- og reklamationsret.

Varighed

2,0 dage

Prøve

Der er en skriftlig prøve til uddannelsen

Økonomi

De fleste AMU-kurser koster et mindre beløb i deltagerbetaling.

Deltagerbetalingen afhænger af din uddannelsesbaggrund. I nogle tilfælde kan den bortfalde.

Du kan søge VEU-godtgørelse til at dække tab af arbejdsindtægt, hvis du opfylder betingelserne.

Se Økonomi under AMU.