Gennem undervisningen får du færdigheder i strategisk kundeforståelse og værdiskabelse, styring og udvikling og behandling af leads (kundeemner), lige som du får indsigt i metoder og teorier i relation til key account management.
Du arbejder med:
- Forretningsforståelse med udgangspunkt i værdikæden
- Situationsanalyse, strategisk kundeforståelse og værdiskabelse
- Key account management, relationssalg og CRM
- Projektsalg
- Tillidsbaseret rådgivning
- Købsadfærd og indkøbsstrategi
- Risikostyring i salget
- Personlig salgsplanlægning og opfølgning
- Salg gennem netværk og sociale medier
- Lead management og pipeline management
- Forhandling.
Undervisningen
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Uddannelsessteder
Uddannelsen kan udbydes af:
- Erhvervsakademi Aarhus
- Erhvervsakademiet Copenhagen Business Academy
- Erhvervsakademi Dania
- Erhvervsakademi Kolding, IBA
- Erhvervsakademi MidtVest
- Erhvervsakademi SydVest
- Københavns Erhvervsakademi, KEA
- Professionshøjskolen UC Nordjylland
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
- Zealand Sjællands Erhvervsakademi
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Værd at vide
Modulet er valgfrit på akademiuddannelsen i salg og markedsføring, men kan evt. indgå som valgmodul i andre akademiuddannelser. Tal med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse. Se oversigt over fag på akademiuddannelserne.