Du lærer bl.a. at anvende primære og sekundære dataindsamlingsmetoder i relation til arbejdet med SEA, at vurdere og opstille udvalgte KPI’er for virksomhedens digitale strategi og at præsentere webstatistikker og indsamlede data for samarbejdspartnere og brugere.
Emner i undervisningen er bl.a.:
- Søgeordsanalyse
- Ad Rank Formula
- Display, video og tekstannoncer
- Forskellige søgemaskiner og deres betydning
- Budstrategi
- Værktøjer til automatisering, fx kunstig intelligens (AI)
Undervisning
Undervisningen kan være tilrettelagt som dag-, aften- eller fjernundervisning. Se information på de aktuelle hold.
Eksamen
Der afholdes prøve efter hvert modul. Hele uddannelsen afsluttes med en eksamen.
Uddannelsessteder
Uddannelsen kan udbydes af:
- Erhvervsakademi Aarhus
- Erhvervsakademiet Copenhagen Business Academy
- Erhvervsakademi Dania
- Erhvervsakademi Kolding, IBA
- Erhvervsakademi MidtVest
- Erhvervsakademi SydVest
- Københavns Erhvervsakademi, KEA
- Professionshøjskolen UC Nordjylland
- UCL Erhvervsakademi og Professionshøjskole
- Zealand Sjællands Erhvervsakademi
Værd at vide
Tal evt. med uddannelsesstedet om valg af relevante fag på din akademiuddannelse.